Een goede plek voor je kind

Verwonderen en ontdekken, dat is het avontuur dat kinderen op onze school aangaan. We bereiden hen op een fijne en veilige plek voor op hun toekomstige plaats in de maatschappij.

Op Het Avontuur gaan de kinderen samen met klasgenootjes, ouders, leerkrachten en begeleiders de toekomst tegemoet. Kinderen van verschillende leeftijden zitten bij elkaar in een team. Leren is een avontuur en dat doen ze op veel verschillende manieren, van en met elkaar. Dat vraagt om vertrouwen van en aandacht voor een ander. Kinderen ontwikkelen zich ieder in hun eigen tempo en daar passen we ons doelgerichte onderwijs op aan.

Optimaal leren

Kinderen zijn van nature nieuwsgierige onderzoekers. Ze leren door te kijken en te luisteren, en door uit te proberen en te doen. We bieden activiteiten aan rondom een thema en geven zo betekenis aan de wereld en aan leren. We dagen ieder kind uit om het beste uit zichzelf te halen. Dat zorgt voor betrokken en gemotiveerde kinderen die optimaal leren en in zelfvertrouwen groeien.